Katalizator je pomemben del izpušnega sistema prav vsakega vozila. Njegova vloga postaja vse pomembnejša, predvsem zaradi vse bolj strogih direkcij o dovoljenih vrednostih izpušnih plinov. Delovanje tovrstne naprave je treba temeljiteje preverjati na vsakoletnem tehničnem pregledu.
Ko katalizator ne deluje več brezhibno, so vrednosti nedovoljenih emisij v izpušnih plinih prevelike. V takšnem primeru je dobro premisliti o nakupu novega katalizatorja. Ena od rešitev je tudi obnova.
Obnova katalizatorja je cenovno dostopnejša v primerjavi z nakupom novega
Pri nakupu novega katalizatorja je treba paziti na to, da se izbere le originalni. Na trgu so namreč neredko pojavljajo manj kakovostni oziroma ceneni katalizatorji, s katerimi vas prodajalci lahko precej zavedejo. V tem primeru je zagotovo boljša izbira obnova starega katalizatorja.
Katalizator na sploh velja za zelo robustno napravo, zato je večinoma njegovo pohištvo lahko povsem v redu. Napake se pokažejo samo v njegovem delovanju.
Sama obnova katalizatorja je cenovno veliko dostopnejša v primerjavi z nakupom nove naprave. Po kakovostni obnovi pa katalizator še vedno lahko deluje povsem brezhibno.
Kakšna je pravzaprav konkretnejša vloga katalizatorja v vozilu
Katalizator ima s kemičnimi procesi v vozilu glavno vlogo pri pretvarjanju okolju škodljivih plinov. Slednji nastajajo pri notranjem izgorevanju motorja. Naprava je praviloma vgrajena v neposredno bližino motorja. Njegovo delovanje je namreč zelo tesno povezano z visoko temperaturo – med 300 in 900 stopinjami Celzija.
Na splošno katalizatorje lahko delimo v dve večji skupini – na dvostezne in tristezne. V novejših vozilih lahko najdemo samo še slednje. Pri delovanju te vrste katalizatorja ima ključno vlogo lambda senzor. Ta ureja optimalno ter točno razmerje med gorivom in zrakom. Evropska direktiva pa določa prisotnost dveh lambda senzorjev. Eden mora biti nameščen pred katalizatorjem, drugi pa za njim. To je potrebno za dodatni nadzor izpušnih plinov.
Skrb za zniževanje emisij
Sicer pa katalizator v vozilu ni edina naprava, ki lahko dovolj učinkovito pripomore k skrbi za zniževanje emisij. V igri so še številni drugi elementi vozila, na primer sistem za samodejno ugašanje motorja, filtri trdih delcev in DPF filter. Največ pozornosti pa morajo proizvajalci vozil nameniti učinkovitosti motorja ter izpušnega sistema. Prav tako pa povsem ustrezati zakonskim okoljskim zahtevam posameznih držav.